Stukkie fietsen

24 maart 2019 - Kololo Game Reserve, Zuid-Afrika

Na terugkomst van de ochtendrit stond het ontbijt voor ons klaar. Op verzoek werd er een eitje voor je gekookt, gebakken of gescrambeld. Daarbij kon je ui, bacon, kaas, ham en champignons toevoegen. Anneke nam een clean scrambled egg, Robert met bacon. Heerlijk!

Het resort ligt in een natuurpark Kololo. Dit is aan de rand van park Welgevonden (waar we op game drives zijn geweest). In Kololo zelf leven geen "gevaarlijke" dieren, wel giraffen, zebra's, impala's en wildebeesten. Deze wil je ook trouwens niet van dichtbij aaien, maar ze zullen niet mensen aanvallen uit zichzelf. Daarom kan je in het park mountainbiken en wandel safari's doen. Er zijn 3 routes uitgestippeld: 4, 5 en 11 km.

Met de energie en rug van Anneke ging het goed genoeg. Dus in haar (mijn) enthousiasme wilde ze de 11 km route doen. Thuis fiets ze dat zonder problemen (zowel e-bike als gewoon).

Voor de veiligheid moesten we ons aan en afmelden bij de receptie. Walkietalkie mee in tas plus 1 liter water. Action camera op borst van Anneke.

Met goede moed vertrokken. De natuur was prachtig. Vrij snel kwamen we er achter dat het fietsen iets lastiger was i.v.m. gedeeltelijk zand paden,  hierdoor geen grip. Het werd dus fiets en wandeltocht. We kwamen in het begin zebra's en impala's tegen. Deze sloegen op de vlucht (over het pad heen) zodra ze onze piepende remmen hoorden. Fantastisch mooi gezicht!!!

Anneke heet dan nu wel Peelen, maar een "van Maurikje" (c.q. vallen) gebeurde helaas. Gelukkig alleen wat schrammen en vieze handen. En gewoon door: we hadden missie: Giraffe zien! Na ongeveer 7 km de moed al bijna opgegeven, 4 km al geen dier gezien (alleen fantastische natuur).

Stond daar ineens een giraffe tussen de bomen blaadjes te eten!! Er was een zijpad waardoor we dichterbij konden komen. Fantastisch mooi!

Hierna geen dier meer gezien, we hadden het "alleen op de wereld gevoel". Het water raakte op, net als de energie. Helaas was er een omleiding waardoor we uiteindelijk ongeveer 13 km hadden afgelegd. Anneke heeft het gelukkig met hulp van Robert gered, de schat.

Snel even bijkomen, bijdrinken en douche voor de avond...

Water uitzichtGiraffeUitzichtSamen op de fietsFietspad

Filmpje 1

Filmpje 2

1. Klaas Jut:
    24 maart 2019
    Leuk verslag. We zitten hierop te wachten
  2. Tessa:
    24 maart 2019
    Super leuk zeg, lekker op eigen houtje 🚲🔎🦒👌. En klinkt alsof er best een verlenging (van even helemaal niks) op het strand bij kan 😉.