"Night" drive

24 maart 2019 - Kololo Game Reserve, Zuid-Afrika

Om half 7 werd het donker en gingen we richting de eetzaal. We hoorden vanuit het huisje al wat gerommel. Op 10 meter afstand stonden rustig zebra’s en wildebeesten te grazen. Ondanks de paar druppels “regen" en het gerommel en flitsen van onweer. Even geprobeerd wat foto’s op het juiste moment te maken. Helaas niet gelukt, maar genoten van de bliksemwebben in de lucht.

Als avondeten aten we wildebeest. Lekker stukje biefstuk, maar niet noemenswaardig lekker. Kerstvlees van Yvonne (Robert zijn moeder) is veel lekkerder. Tijdens het eten kwam de Nederlandse hostess helaas melden dat de night drive niet doorging i.v.m. voorspelde regen en onweersbuien. Dit hadden we gelukkig redelijk zien aankomen. We konden eventueel wel nog een keer mee met de ochtend drive (half 6 vertrekken). Na wikken en wegen toch besloten we gaan het doen! Dit betekende wel op tijd naar bed! Wel eerst even wat champagne. De lekkerste tot nu toe, met dank aan onze travel counselor Tessa.

Toen ging de wekker om half 5. En ja, het was inderdaad vroeg en nog kouder dan gisteren buiten. Gelukkig liggen er dekentjes in de jeep. De missie van deze ochtend was de leeuw spotten. En ja, dat is gelukt!! En hoe, heel dichtbij liep hij op en neer bij het hek verlangende naar zijn meisje aan de andere kant. Zij liep ook mee gezellig.

Na de break kreeg Nathan door dat de vrouwtjes aan het jagen waren. Met piepende banden er naartoe. Jacht van een leeuwin kan 5 minuten duren of 5 uur. De zebra's hadden het helaas door, dus daarna was de beoogde prooi de wildebeesten. Helaas weten we niet of dit gelukt is. We moesten terug naar resort.

Onze gids/driver stond ons al op te wachten. Op naar de volgende locatie! 2200 boven zeeniveau, dus lekker klimmen met auto...

NachtSpiegelfotoOntbijt samenAnneke en leeuwLeeuw en leeuwin - lovers never meetFilmpje leeuw

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Klaas Jut:
    24 maart 2019
    Half vijf op in de vakantie. Dat is nu eens een echte test van het huwelijk.
  2. Gerard:
    24 maart 2019
    Wat een geweldige verhalen! Leuk om te volgen
  3. Karen:
    24 maart 2019
    Mooie verhalen! Geniet ervan!